Математика



Відкритий yрок з математики 5 клас



Тема уроку:    Дії першого стyпеня з десятковими дробами
 Форма уроку:                  Урок –гра «Зимова спартакіада»

 Тип уроку:       Урок yзагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Мета уроку:
ü yзагальнити та систематизyти теоретичні знання учнів з теми;
ü закріпити  вміння та навички учнів додавати та віднімати, порівнювати та окрyглювати  десяткові дроби;
ü розвивати навички обчислювальної техніки, усної лічби; уміння працювати самостійно ); уважність, кмітливість, навички логічного мислення, кyльтуру записів;
ü виховувати активність,  працьовитість, охайність,  впевненість у своїх силах, інтерес до математики. 

Конспект yрокy

Презентація



Відкритий yрок з математики 5 клас

Тема: Звичайні дроби
Мета:       
·        узагальнити та систематизувати знання учнів  по темі «Звичайні дроби»;
вдосконалювати вміння розв’язування задач на порівняння, додавання, віднімання перетворення звичайних дробів та мішаних чисел ;
·        розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, мислення, вміння
 узагальнювати; кyльтyрy математичної мови та записів;
·        виховувати  працьовитість, кмітливість, самостійність, загальну
культуру;  інтерес до  математики.


Тип уроку:
 узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання:
 мультимедійна презентація, цукерки, завдання на картках

Хід уроку:
https://drive.google.com/file/d/1iRnVtxCq8tqUeVr8jJWNo9g9ujEdgp98/view?usp=sharing


Презентація до yрокy:


Картки завдань для yчнів 






Зразки завдань PISA з математики











Математика 5 клас 
Тема:   Розв'язyвання задач на множення та ділення натуральних чисел
Мета:
·        навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення натуральних чисел»; узагальнити вміння розв’язувати задачі, що передбачають виконання множення і ділення натуральних чисел.
·        розвивальна: формувати вміння систематизувати й узагальнювати навчальний матеріал; розвивати математичне мовлення, увагу, мислення
·        виховна: виховувати старанність, акуратність до ведення записів
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Хід уроку
    I.            ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.

 II.            ПЕРЕВІРКА Д/З
1.     _____________________________________________
2.     Усний рахунок ( повторення таблиці множення, розвиток уваги). Кожний учень отримує картку:
2
8
9
43
15
51
24
72
1
10
42
35
91
77
4
26
56
57
23
29
65
27
90
36
37
8
41
28
6
57
81
45
64
17
12
21
33
80
28
18
50
16
8
6
44
31
40
46
24
32
13
25
14
48
42
46
12
23
15
54
66
38
72

2*5      6*7     5*7     7*8     6*6   5*8     9*9
5*9       8*8     3*6     6*8    5*5    2*7

Учитель диктує приклади, учні зафарбовують результат  олівцем. Отримують малюнок «цифру 5».

Сьогодні в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля:
«Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».
3.     Мотивація навчальної діяльності учнів.
-         Ми з вами вивчили тему множення і ділення натуральних чисел. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися?
-         Сьогодні на уроці за виконане завдання ви будете отримувати бал  вигляді дзвіночка, а потім вкінці уроку отримаєте оцінку.
III.            УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1-  Що означає помножити число а на число в ? (Помножити число a на натуральне число b це означає взяти число a доданком b разів.)
2- Назвіть компоненти дії множення
( а   ·  b   =   с  множник  *  множник  =  добуток )
3.     Як знайти невідомий множник?  (Щоб знайти невідомий множник треба добуток поділити на відомий множник)
4.     Які ви знаєте властивості (закони) множення? (переставна, сполучна, розподільна).
5.     Сформулюйте переставну властивість множення (від перестановки множників добуток не змінюється. a·b = ba.)
6.     Сформулюйте сполучну властивість множення (щоб добуток двох чисел помножити на третє число, досить перше число помножити на добуток другого і третього чисел. (a · b) ∙с =  a ∙ ( b с)   )
7.     Сформулюйте розподільну властивість множення відносно додавання  (щоб помножити суму на число, треба кожний доданок помножити на це число і знайдені добутки додати. (a + b)∙с =  a  ∙с + b∙с .)
8.     Сформулюйте розподільну властивість множення відносно віднімання
(щоб помножити різницю на число, треба зменшуване і від’ємник помножити на це число і знайдені добутки відняти (a-b)∙с = a∙с  -b∙с .)
9.     Як виконати множення на розрядну одиницю (10, 100…)? (  Щоб помножити натуральне число , на розрядну одиницю (10, 100…)    , треба до першого множника справа приписати стільки нулів, скільки їх є  в розрядній одиниці.)
10.                        Що називають степенем числа ? (добуток однакових доданків)
11.                        Що таке квадрат числа? (добуток двох рівних чисел  a · a = a ².)
12.                        Що таке  куб числа? (добуток трьох рівних чисел    a· a · a = a ³ .)
13.                        Що означає поділити число а на в? (Поділити число a на b – це означає знайти таке число с, що с ∙ b = a.)
14.  Назвіть компоненти дії ділення ? (аb  =  с   ділене   :   дільник  =  частка)
15.  Яке число називають діленим? Дільником?
16.                        Як знайти невідоме ділене? (Щоб знайти невідоме ділене треба частку помножити на дільник)
17. Як знайти невідомий дільник?  (Щоб знайти невідомий дільник треба ділене поділити на частку)
18.                        На яке число не можна ділити?
19.                         В якому випадку застосовують термін «неповна частка»? (ділення з остачею)
Фізкультхвилинка

IV.            РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1.     Виконайте множення:
А)   9673                                   б) 476                               в*) 240436
    *       4                                     *    34                                 *           8


2.     Обчисліть, використовуючи переставну і сполучну властивості множення:
А) 25 * 7 * 4 =
3.     Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення:
А) ( 80  +  1)  * 3 =
4.     Спростіть вираз і знайдіть його значення:
А)  27 а + 13 а  - 2  ,    якщо а = 10
5.     Розкрийте дужки у виразі
А) 2 * ( х + 3 ) =                                                  Б)  4 * (5 – 3в) =
6.     Піднесіть до степені числа:
А) 6² =                                                                  Б) 5 ³ =                      
в) 2²  + 4 ³ =                                                          г) 7²  - 3³ =
7.     Виконайте ділення і ділення з остачею:
А) 366  : 3              б)       4298: 7             в) 157:  33                         г) 393 : 17

 V.            ПІДСУМОК УРОКУ
1. При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:
  - чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні    обговорюють відповідь)?
  - що могло б бути організовано краще, корисніше?
- над якими навичками, вміннями ще треба працювати?
2. Оцінювання (самооцінка)
VI.            Домашнє завдання
Діти, запам'ятайте, що свої знання і те, що ви вмієте робити , завжди треба вдосконалювати, і тому домашнім завданням буде: Домашня самостійна робота 2  ст _____________, підготуватися до к/р
-         Я дякую вам за працю на уроці. До зустрічі 




Математика 5 клас
Тема уроку.
Розвязування задач на відсотки

Мета уроку:
Ø  дидактична: формувати навички розв’язування задач на відсотки, розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
Ø розвивальна: розвивати цікавість учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій в нові умови;
Ø виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
Тип уроку: комбінований
Задачі уроку:
1.     Закріпити теоретичні знання з теми «Відсотки».
2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа.
3.     Ознайомити учнів з задачами на знаходження числа за його відсотками.

Очікувані результати.
   Після уроку учні удосконалюють вміння:
   - перетворювати відсотки у дріб,
   - знаходити відсоток від числа,
   - знаходити число за його відсотком.
  
Хід уроку
І. Організаційний момент. 2 хв.
1. Привітання учнів.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен із вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаємо
І урок розпочинаємо.
2. Відмітити відсутніх.
3. Сприяти психологічному настрою учнів (проговорювання)

     Сьогодні чудовий день у моєму житті. Я готовий до нових відкриттів і роздумів. Цей урок я проживу красиво і  успішно. Я вірю у мій успіх. Зараз, у цю мить, я бажаю успіхів усім людям.

4.Відмітити емоційний стан учнів.
   
 ДЕВІЗ УРОКУ:
 «Предмет математики є на стільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його цікавішим»
                                                             Блез Паскаль
           Під таким девізом пройде наш урок.  Я зроблю його для вас цікавим, а ви повинні бути уважними, серйозними і активно демонструвати свої знання.
 ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів. 1 хв.
           Діти, я вам загадаю загадку, а ви відгадавши її дізнаєтесь про що піде мова на нашому уроці:
Він дві різні назви має,його бухгалтер поважає,
У бізнесі, торгівлі – всюди - з ним звикли справу мати  люди.
Виконує він скрізь роботу. А називається (відсоток)
Вірно, розвязування задач з теми «Відсотки»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1 хв.
Ми з вами розв'язували  задачі на знаходження відсотків від числа..
-         Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися?
-         Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки"?
Знання з теми «Відсотки» мають широке використання у повсякденному житті. Вони застосовуються у банківській справі, бухгалтерії, магазинах та ін.
ІV. Розминка 3хв.
Почнемо свою роботу з розминки.
1.     Усний рахунок
Чи магічний квадрат?
2,6
1,4
2,4
3,1
1,8
2
0,1
100
5

VІ. Актуалізація опорних знань. 5 хв.
1. Доповідачі ознайомлюють з результатами виконання домашнього завдання.
Питання класу. Які знання закріпили при виконанні домашнього завдання?
2. Усні вправи та теоретичні питання за методикою «Ланцюжок».
1)      Що таке відсоток?  (це одна сота частина )
2)      Як записати відсотки десятковим дробом, або натуральним числом?
(число, яке стоїть перед знаком % поділити на 100)
3)      Виразити відсоток десятковим дробом:
3% (0,03),           5%  (0,05)                        60% (0,6)
 7% (0,07),         100% (1)                           40% (0,4)
4.Як виразити число у відсотках?  (число потрібно помножити на 100%)
5. Як розв'язуються задачі на знаходження відсотків від даного числа?
(щоб знайти р відсотків числа а, треба а помножити на 0,01 р.)
Знайти 5 % від 40;         (2)
10 % від 30;                   (3)
25 % від 100;                (25)
20 % від 50.                   (10)
3) Знайти вірну відповідь (тест):
1. 3% у вигляді десяткового дробу записують так:
а) 3,00;                б) 0,3;                в) 0,03;              г) 0,003.
2. 0,43 у вигляді відсотків записують так:
а) 4,3%;          б) 0,43%;            в) 43%;                г) 430%.
3. 1% від числа 530 дорівнює:
а) 530;              б) 53;                 в) 0,53;                 г) 5,3.
4. Якщо 1% числа дорівнює 23, то дане число дорівнює:
а) 23000;            б) 2300;               в) 230;               г) 0,23.
5. Щоб знайти 30% від числа 210, треба:
а) 210 : 100 · 30;                    б) 210 : 30 · 100;
в) 210 : 30;                             г) 210 · 100 · 30.
Відповіді: 1. в);   2.в);  3.г);  4.б);  5.а); 

VІІ. Активізація мисленєвої діяльності з формування практичних умінь та навичок. 20 хв.
В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля:
«Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».
Вам надається можливість застосовувати свої знання й вміння на всіх етапах уроку.

 1.Навчаємося під час гри - 8хв.
А зараз ми завітаємо до «Агробанку» і банку «Шанс»
                                                                                 Що вмієте, того не забувайте,
                                                                                 а чого   не вмієте, тому навчайтесь.
                                                                                                               В. Мономах.
Представник «Агробанку»: «Наш банк надає ряд послуг, серед яких пільгове кредитування для придбання вітчизняних автомобілів «Славута».
Перший внесок 25 % загальної вартості автомобіля з подальшою виплатою остачі від вартості автомобіля протягом двох років під 12 % річних».

 Задача  «Хочу мати автомобіль»
- Я почула рекламу «Агробанку» і хотіла б оформити кредит на купівлю автомобіля.
- Який автомобіль ви хочете придбати?
- «Славута».

 Який перший внесок я повинна заплатити, щоб отримати кредит?
- Зараз ми виконаємо розрахунки.
На сьогодні «Славута» коштує 40 000 грн.
25 % від 40 000 це 40 000 • 0,25 = 10 000 (грн) - перший внесок.
Залишиться 40 000 – 10000 = 30 000 (грн).
Нараховуємо відсотки банку,  тобто 12 % від 30 000 грн:
30 000 • 0,12 = 3600 (грн). –за рік
VΙΙΙ . ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вчитель
Ми розглянули задачі на знаходження відсотків від даного числа. А зараз ознайомимося з задачами на знаходження числа за його відсотками.
Задача1:
 Знайти число, 20% якого становлять 700
Ι спосіб:
Якщо 20% шуканого числа становить 700, то 1% у 20 разів менше
700: 20 = 35 (1%) це сота частина шуканого числа.
Усе число у 100 разів більше: 35 *100 = 3500.
ΙΙ спосіб:
20% = 0,2   700: 0,2 = 3500
ДІТИ СТОЯЧИ ЧИТАЮТЬ І РОЗУЧУЮТЬ ПРАВИЛО.
Щоб знайти число, р відсотків якого становлять b,
треба число b поділити на 0,01р
ΙХ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ:
Усно:
№ 1639:
50%  це яка частина числа?
 30 (60);    40 (80);     70 (140);             150 (300);    1000 (2000).
№ 1640:
25%  це яка частина числа?
20 (80);     50 (200);    80 (320);     120 (480);     300 (1200)
Фізкультхвилинка загального впливу (1хв)
1.                 В. п. – о.с. 1-2 – підвестися на носки, руки нагору – назовні, потягнутися нагору за руками. 3-4 – руки дугами в сторони опустити униз і розслаблено схрестити перед грудьми, голову нахилити вперед. Повторити 6-8 разів. Темп швидкий.
2.                 В.п. – стійка ноги врозь, руки вперед, 1 – поворот тулуба праворуч, мах лівою рукою вправо, правою назад за спину. 2 – в.п. 3-4 – те ж в іншу сторону. Вправи виконуються розгонисто, динамічно. Повторити 6-8 разів. Темп швидкий.
3.                 В. п. – о.с. 1 – з кроком вправо руки в сторони. 2 – два пружних наклони вправо. 3.- руки на пояс. 4. – В.п. 1 – те ж саме вліво. Повторити 4-6 раз в кожну сторону. Темп середній.
ПИСЬМОВО:
№ 1656:
32 учні – 4%
Х учнів – 100%
4% = 0,04
32: 0,04 = 800 (учнів)

Робота з наочними матеріалами,які максимально віддалені від очей учнів
Відповідно до цієї методики під час уроків використовують «сенсорні хрести» — дерев’яні дощечки, які підвішують у чотирьох кутах навчального кабінету. На цих дощечках розміщують різнокольорові картки з дидактичними матеріалами. Отримавши певне завдання, учні починають вглядатися у ці матеріали, а отже, концентрують зір на віддалених точках. Це дає змогу зняти напруження з очей.

№ 1657:
90 коп. – 25%
Х коп. – 100%
25% = 0,25
90: 0,25 = 360 коп. = 3 грн.60 коп.

3.Самостійна робота –  – 5 хв.
Психоустановка на самостійну роботу в парах
Самостійно я працюю, помилок не буде – факт!
Я уважно поміркую й вийде добрий результат!
№ 1658:
2,5% = 0,025
1000 : 0,025 = 40 000(т)
ІХ. Взаємооцінка. 1 хв.
Х. Контрольно-оцінювальний етап. 3хв.
Підведення підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів, мотивація оцінок.
   При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:
   - чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні    обговорюють відповідь)?
   - що могло б бути організовано краще, корисніше?
   - над якими навичками, вміннями ще треба працювати?
   Таким чином, досягається основна мета особистісно зорієнтованого уроку ─ створення оптимальних умов для виявлення пізнавальної, розвивальної активності учнів, створюється атмосфера творчої невимушеності, що допомагає кожній дитині виявити свої здібності.
Відмітити емоційний стан учнів.
ХІ. Домашнє завдання. 2 хв.
Діти, запам'ятайте, що свої знання і те, що ви вмієте робити , завжди треба вдосконалювати, і тому домашнім завданням буде:
& 37 правила вивчити; № 1655, № 1660
Я дякую вам за працю на уроці. До зустрічі.
 






Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від 09.08.2017 р. № 1/9-436
Методичні рекомендації щодо викладання  математики у 2017/2018 навчальному році
У 2017/2018 навчальному році учні 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів розпочнуть навчання за новою програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П., Номіровський Д.А., Паньков А.В., Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Якір М.С.). Звертаємо увагу на те, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 13 січня 2017 року № 52 «Про оновлення навчальних програм для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» до навчальної програми були внесені зміни. Навчальні програми із всіх предметів було модернізовано на компетентнісній основі. Розставлено наголоси на формуванні практичних навичок для подальшого їх застосування у реальному житті замість опрацювання великого об’єму теоретичного матеріалу без можливості його застосування на практиці. Ознайомитись із оновленою програмою (затверджено навчальну програму наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804) можна на сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html.
Відповідно до Типових навчальних планів для ІІ ступеня загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2014 № 664, на вивчення математики у 9 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).
Основним посилом громадського обговорення навчальної програми з математики для учнів 5-9 класів була надмірна завантаженість курсу, тому було прийнято рішення максимально розвантажити наявний матеріал в межах чинного Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Вилучено деякий матеріал, який не використовується ні для логічного розгортання курсу, ні під час розв’язування задач і не має прикладного значення, звужено межі застосування окремих математичних фактів, зменшено обсяг громіздких обчислень і перетворень.
Розвантаження відбулося також за рахунок уточнення, коригування очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів з метою спрощення деяких з них, уникнення надмірної їх деталізації.
До програми додано таблицю з переліком ключових компетентностей, та завданнями покладеними на математику для їх розвитку.
Також значна увага приділяється вивченню наскрізних ліній. Усього виділено 4 наскрізні змістові лінії (однакові для всіх навчальних предметів):
·        Екологічна безпека та сталий розвиток
·        Громадянська відповідальність
·        Здоров'я і безпека
·        Підприємливість та фінансова грамотність
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.
Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Основним засобом імплементації наскрізних ліній у математику є вибір задач. Також це можливо за рахунок виконання навчальних проектів, під час виконання яких учні повинні працювати групами, розділяти ролі, вчитись взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, презентувати власні наробки на загал. Наводимо приклади тем проектів, що можна запропонувати для учнів:
-         5 клас: «Природні ресурси рідного краю, України, світу»; «Геометричні об'єкти в архітектурі», «Художня математика».
-         6 клас: «Паралельні та перпендикулярні прямі в нашому житті»; «Організація правильного харчування».
-         7 клас, алгебра: «Фунціональні та нефункціональні залежності в реальному житті» (наприклад «Залежність тривалості життя від паління», «Залежність гальмівного шляху машини від її швидкості»).
-         8 клас, алгебра: «Використання графіків функцій при моделюванні одягу», «Графіки в мистецтві».
-         9 клас, алгебра: «Розрахунок кількості бактерій протягом певного часу», «Дослідження рівня захворюваності під час епідемії грипу».
-         7 клас, геометрія: «Трикутник в українському орнаменті», «Трикутні форми в архітектурі та побуті», «Трикутник в геодезії».
-         8 клас, геометрія: «Школа Піфагора», «Цікаві узагальнення теореми Піфагора», «Подібні трикутники в архітектурі та побуті».
-         9 клас, геометрія: «Многокутники в архітектурі та будівництві», «Геометричні об’єкти в архітектурі», «Геометрія паркетів, орнаментів, орігамі», «Розрахунок вартості матеріалів для ремонту кімнати».
Проаналізовано міжпредметні зв'язки, по можливості переставлено математичний матеріал для кращого його використання в інших предметах. Зокрема, у межах теми «Раціональні вирази» (8 клас) переставлено стандартний вигляд числа, що використовується в хімії.
Відбулося посилення практичної спрямованості курсу математики. По можливості більшість задач, що пропонуються учням для розв'язання, повинні мати практичний зміст. Для зручності вчителів у кінці кожного класу сформульовано певний перелік практичних задач, що можуть виконуватись на уроках. Їх розв’язання сприятиме реалізації наскрізних ліній ключових компетентностей.
Зазнала змін також структура програми. На перше місце поставлено очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів, а не зміст навчального матеріалу, необхідний для їх досягнення, щоб підкреслити, що не самі знання є основною метою навчання. Очікувані результати навчання упорядковані за знаннєвим, діяльнісним і ціннісним компонентами.
Зміни стосуються кількості годин на кожну тему. Із усіх класів було вилучено теми для повторення. Також орієнтовану кількість годин замінено на мінімальну. За рахунок цього виділено суттєву кількість годин резерву, що пропонується використати на розгляд вчителів: повторення матеріалу на початку та/або в кінці року, збільшення кількості годин на кожну із вказаних у програмі тем. Як і раніше вчитель вільний змінювати порядок вивчення тем, якщо це не порушує логіку викладення матеріалу.
Суттєві зміни у змісті навчання
Алгебра
9 клас
1.     Змінено порядок вивчення теми «Послідовності, прогресії» (тепер вона вивчатиметься раніше).
2.     Введено тему «Основи комбінаторики, ймовірності, статистики», але очікувані результати її вивчення максимально спрощені.
Геометрія
7 клас
1.     Повернуто основні задачі на побудову, але на рівні ознайомлення саме з основними побудовами (без вироблення уміння розв’язувати задачі на побудову за допомогою основних задач).
9 клас
1.     З теми «Геометричні перетворення» вилучено навчальний матеріал, що стосується перетворення подібності та площ подібних фігур.
Дев’яті класи з поглибленим вивченням математики розпочинають навчання за новою навчальною програмою. «Навчальну програму поглибленого вивчення математики у 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. Бурда М.І., Городній М.Ф., Номіровський Д.А., Паньков А.В., Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Швець В.О., Якір М.С.) розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України. Навчальна програма передбачає 8 годин на тиждень (5 годин алгебри і 3 години геометрії).
Нагадуємо, що в навчально-виховному процесі можна використовувати лише ту навчальну літературу, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України і зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах.
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: «Математика в рідній школі», «Математика», «Математика в школах України».


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога